Blogia
la feina és teva

L'estrategia del Pokémon

La primera dificutat per resoldre qualsevol problema és no assumir que dit problema existeix. Dit d’una altra manera, la primera condició, el primer pas dins d'una estratègia per resoldre un problema és reconèixe’l. Quan parlem de personalitat sovint ens trobem amb una segona negació: la negació de les nostres capacitats, pensar que la nostra personalitat és estàtica, que som com som, que s’ens ha d’acceptar amb els nostres defectes i les nostres virtuts, o no acceptar-nos, però que en cap cas hem de canviar. Fins i tot hom dirà "soc així i no puc canviar". I això no és veritat.
La ex-novia del meu soci es va implantar silicona per canviar el seu perfil.

Tinc un amic que es va canviar el nom perquè no es sentia identificat amb "José Manuel".

La germana del meu primer "rotllo d'estiu" ara es diu Lars1.

Jo mateix vaig canviar de religió: de catòlic per imposició familiar i cultural a ateu convençut. També ho va fer, tot i que en un altre sentit, el meu admirat Woody Allen a la seva película Scoop:

"Yo me crié en la confesión israelita, pero al hacerme adulto me convertí al narcisismo".

Tinc un amic que va fer el servei militar amb mi. Era del Madrid. Després de prop de 25 anys, fa uns dies, gràcies a Facebook, ens vàrem retrobar. És del Barça. Increíble. Un crack.
De fet, la paraula clau aquí, el que ens ha de preocupar respecte la personalitat no és "canvi", és "evolució", és "millora". A través dels tests de personalitat podem detectar amb temps aquelles desviacions del perfil profesional que busquem i posar-hi remei. "Refinem-nos". Igual que entreneu per còrrer en un temps determinat, que milloreu la manera de vestir per causar millor impresió, que estudieu per tenir les capacitats,... treballem per eliminar aquell punt de massa nerviosisme o l’agresivitat que de tant en tant ens fa compor tar-nos incorrectament, millorar la relació amb els nostres pares o aprendre a conviu-re amb gent desagradable.

És possible i és necessari. No dic que sigui fàcil, requereix, bàsicament de voluntat, però un home (o una dona) bàsicament és voluntat. Ho farem amb tècniques de coaching en sessions individuals, personalitzades. I ens ensurtirem. I tant que sí. N’estic convençut.

1. Nom d'home. Abans era una alemana potent i ara deu ser un alemany potent.

2 comentarios

Jesús -

Míralo por el lado bueno: hemos ganado un camionero!

Eneko -

jajajajajajajaja, que crack!!!!lo de la alemmana potente.....es gracioso, que pena que mujeres guapas se echen a perder así.....