Blogia
la feina és teva

Dilema del presoner

A classe de personalitat, comentant una pregunta sobre la confiança o no que tenim i/o hauriem de tenir en la gent, us he parlat del problema de "l’intercanvi de maletins", una particular ilustració del dilema de Wolf1, amb força similituts al  dilema del presoner.

Per suposat, depèn amb qui et jugues les garrofes, no col.laborar pot sortir molt car

i com la col.laboració ens pot ajudar, fins i tot, a sucar el melindro (noies, feu la transcripció que correspongui)

1. Allen Paulos, John, El hombre anumérico, el analfabetismo matemático y sus consecuencias, Barcelona, 2000, nº 20 Col. Metatemas, Tusquets Editores, S.A.pags 159-161

2 comentarios

Jesús -

Tens molta raó, Sergi, pel que fa a les relacions personals. Una altra cosa es la relació professional en un cos com el de la policia (o bombers, per exemple) o la confiança és molt necessària, per no dir imprescindible. Gràcies per la teva reflexió i endavant! :)

Sergi -

Mi opinión... yo personalmente soy de los que creo que la confianza hay que ganarsela y que no és cosa de una hora, un dia o un mes. Cuando yo conozco a alguien ni confio ni desconfio y otra cosa hago y que creo és muy importante, no prejuzgo, lo que hace que no espere nada de la otra persona y evitar así un posible desengaño o chasco. Para mi és importante saber encontrar el punto medio entre la confianza y la desconfianza. Como también creo, igual que tu Jesús, que no se puede ser de una manera en casa y de otra distinta fuera, el dia que logre el puesto de trabajo por el cual estoy luchando, mi manera de funcionar será la misma. Si que tal vez esté más alerta, no seria el primer caso en el que desarman a un Mosso...( por poner un ejemplo ). Así que resumiendo...creo que és importante saber encontrar el equilibrio y siempre tratar a los demás con respeto.